به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ سومین روز رقابتهای مویتای جهان ۲۰۲۶ در مالزی با نتایج امیدوارکننده برای تیم ملی ایران همراه بود. ملیپوشان کشورمان با عملکردی موفق توانستند چهار سهمیه جدید نیمهنهایی را به دست آورند تا تعداد نمایندگان ایران در جمع چهار نفر برتر به هفت نفر برسد.
در بخش بانوان، فاطمه ممانی در وزن منفی ۵۱ کیلوگرم یکی از چشمگیرترین نتایج روز را ثبت کرد. او مقابل کارینا اولدیش، نایبقهرمان اروپا ۲۰۲۵ از اوکراین، در همان راند نخست به پیروزی رسید و با ناکاوت حریف راهی مرحله نیمهنهایی شد.
همچنین ستاره مرشدی در وزن منفی ۵۴ کیلوگرم با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ نماینده بلژیک را شکست داد. فاطمه حسینی نیز در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم با همین نتیجه برابر حریف الجزایری خود به برتری رسید تا سومین سهمیه بانوان ایران در روز سوم رقابتها ثبت شود.
مویتای در بخش مردان نیز سیاوش امیری در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم برابر غلامنبی محبی از افغانستان که تحت پرچم AIN رقابت میکرد، با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ به پیروزی رسید و به جمع چهار نفر برتر وزن خود راه یافت.
پیش از این نیز مهسا محمودپور، فرشته حسنزاده و مهدی عبدی در روز دوم مسابقات حضور خود در مرحله نیمهنهایی را قطعی کرده بودند. با احتساب این نفرات، کاروان ایران اکنون هفت نماینده در مراحل پایانی مویتای جهان دارد.
تنها ناکامی تیم ایران در روز سوم به زهرا نصیری در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم اختصاص داشت. او برابر نماینده فنلاند با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد و از ادامه رقابتها بازماند.
- نویسنده : محمد مهدی فغانی