به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ ذوبآهن اصفهان در شرایطی فصل گذشته را پشت سر گذاشت که در پایان نیمفصل نخست یکی از گزینههای جدی سقوط به شمار میرفت، اما تغییرات روی نیمکت و کسب یک پیروزی حیاتی، شرایط این تیم را به شکل محسوسی تغییر داد.
جلال امیدیان که پس از سالها فعالیت در کادر فنی تیمهای مختلف فوتبال ایران، از هفته هجدهم هدایت ذوبآهن را بر عهده گرفت، در نخستین حضور خود روی نیمکت این تیم موفق شد فجر شهید سپاسی شیراز را شکست دهد و سه امتیاز ارزشمند کسب کند.
این برد در هفته نوزدهم باعث شد ذوبآهن ۱۹ امتیازی شود و فاصله خود را با مس رفسنجان افزایش دهد. در نهایت همین اختلاف امتیاز نقش مهمی در دور ماندن سبزپوشان از منطقه خطر و سناریوی حضور در پلیآف بقا ایفا کرد.
امیدیان پیش از این تجربه حضور در کادر فنی مربیانی همچون امیر قلعهنویی، ژوزه مورایس، پاتریس کارترون، یحیی گلمحمدی، سیدمجتبی حسینی و سیدمهدی رحمتی را در کارنامه داشت. او همچنین سابقه هدایت موقت سپاهان در دو مسابقه و کسب چهار امتیاز را نیز تجربه کرده بود.
با وجود شروع موفق، دو مسابقه بعدی برای ذوبآهن با بدشانسی همراه شد. این تیم در دیدار مقابل آلومینیوم با دو اخراجی مواجه شد و در دقایق پایانی گل شکست را دریافت کرد. یک هفته بعد نیز برابر فولاد خوزستان از دقیقه ۲۲ با اخراج پویا مختاری ۱۰ نفره شد و در وقتهای تلفشده گل دوم را دریافت کرد تا دست خالی زمین را ترک کند.
با این حال، ارزش برد برابر فجر سپاسی زمانی بیشتر مشخص شد که ذوبآهن توانست به واسطه همان سه امتیاز، فاصله خود را با قعر جدول حفظ کند. در غیر این صورت، سبزپوشان ممکن بود اکنون تنها یک امتیاز با مس رفسنجان فاصله داشته باشند و درگیر رقابت پلیآف بقا شوند.
اکنون که خطر سقوط از سر ذوبآهن گذشته، مهمترین پرسش به آینده نیمکت این تیم مربوط میشود. شنیدهها حاکی از آن است که امیدیان یکی از گزینههای اصلی هدایت ذوبآهن در فصل جدید محسوب میشود و تصمیم مدیران باشگاه در هفتههای آینده میتواند مسیر حرفهای او و تیم اصفهانی را مشخص کند.
- نویسنده : زهرا فغانی